NAPISZ DO NAS
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
ZADZWOŃ
+48 32 422 88 69

 
Grafika

poniedziałek, 08 sierpnia 2011
Przy współpracy z firmą GRAFNET z Rybnika uruchomiliśmy nową stronę internetową przedstawiającą nasz profil firmy. Sukcesywnie będziemy...
Więcej…

 

BARIERKI CHODNIKOWE


 

Barierki chodnikowe są elementem bezpieczeństwa ruchu drogowego, służącym wydzieleniu ruchu pieszych od jezdni. Głównych ich zadaniem jest ochrona pieszych i zapobieganie możliwości ewentualnego przekraczania przez nich jezdni w miejscach niebezpiecznych, a tym samym niedozwolonych. Umieszczane są przy chodnikach, w krawędziach pobocza jezdni, ale też na wysepkach przystanków autobusowych, tramwajowych czy w pasach rozdziału.

 

 

Barierka chodnikowa U12a – segmentowa

 

Zbudowana jest z ocynkowanych rur stalowy o średnicy Ø 48,3 (przęsło) i Ø 48,3 (słupki) lub Ø 60,3 (przęsło) i Ø 60,3 (słupki) lub mieszane, przeważnie z przęseł o szerokości 1,5m- 2m, o wysokości od 0,8m – 1,2 m. Mniejszą wysokość stosuje się w miejscach których barierka chodnikowa może utrudniać widoczność kierowcom. Dodatkowo barierki oklejane są folią o różnym poziomie odblaskowości, w różnych wariantach kolorystycznych, najczęściej czerwono – białe oraz żółto- czarne. Oprócz barierek segmentowych z rur stalowych dostępne są również barierki, których wypełnienie stanowi siatka lub przezroczysta płyta tzw. barierki przeciwbłotne.

 

POBIERZ SCHEMAT U12a - trzepakowa

POBIERZ SCHEMAT U12a - trzepakowa 2

POBIERZ SCHEMAT U12a - Olsztyńska żółto-czarna

 

 

 

Barierka U-12b – łańcuchowa

 

Zbudowana jest z ocynkowanych rur stalowy o średnicy Ø 60,3 lub Ø 48,3 (słupki), które połączone są ze sobą łańcuchami. Najczęstszy rozstaw słupków, to podobnie jak w przypadku barierek U-12a 1,5m – 2 m, o wysokości 1,1 m i strzałce ugięcia łańcucha do 0,10 m. Słupki barierki powinny mieć kolor biało – czerwony (25 cm pasy), łańcuch natomiast najczęściej występuje w kolorze szarym lub podobnie jak słupki w kolorze biało – czerwonym. Dopuszcza się jednak stosowanie barierek w innych wariantach kolorystycznych, dostosowanych do lokalnej architektury. Ogrodzenia U-12b stosuje się głównie w miastach o dużym natężeniu ruchu, wzdłuż ulic i chodników, w obrębie skrzyżowań, gdzie zachodzi konieczność skierowania pieszych na wyznaczone przejścia. Barierek tego typu nie stosuje się w okolicach szkół oraz miejscach gdzie występuje zwiększony ruch dzieci, ze względu na możliwość ich łatwego przekroczenia.

 

POBIERZ SCHEMAT

 

 

Barierka U11-a

 

Barierka U-11a zwana jest również barierką szczeblinkową, zbudowana jest z elementów rurowych lub z płaskowników. Odległość pomiędzy szczeblinkami (pionowe elementy) powinna wynosić nie więcej iż 0,14m , a wysokość od 1,1m – 1,3m, w zależności od miejsca gdzie są one montowane (chodniki, ścieżki rowerowe, chodniki nad liniami kolejowymi i tramwajowymi), szerokość natomiast wynosi od 2m – 2,5 m. Barierki U11a stosowane są w sytuacjach kiedy powierzchnia po której obywa się ruch pieszy lub rowerowy znajduje się co najmniej 0,5 m wyżej od poziomu terenu i mają na celu ochronę pieszych prze ewentualnym upadkiem z wysokości. Główne zastosowanie to obiekty mostowe, przepusty, na których nie ma barier ochronnych, wejścia do podziemi, schody z nasypów, pochylnie itd. W odniesieniu do kolorystyki, ustawodawca pozostawił w tym zakresie pewną dowolność, ponieważ o ich kolorze decyduje zarządca danej drogi czy obiektu.

 

POBIERZ SCHEMAT

 

 

Firma Feniks GT Sp. z o.o. oferuje sprzedaż barierek ale także usługę ich montażu. Posiadamy własne zaplecze produkcyjne oraz zapewniamy doradztwo w zakresie doboru odpowiednich barierek.

 
44-207 Rybnik, ul. Lipowa 19A
 
© 2011 by FENIKS GT - Wszelkie prawa zastrzeżone
 
Projekt i wykonanie: